ÖĞRETMEN AAE

Benim için eğitim-öğretim sürecinde merkezde  “öğrenci” vardır.
“Öğrenci istemezse öğrenme gerçekleşmez.”
Artık bu aşamada;
Ne kadar iyi bir öğretmensiniz?
Hangi öğretim tekniklerini biliyor ve kullanıyorsunuz?
Hangi gelişmiş mekan ve ekipmanları kullanıyorsunuz?
Hiç birinin önemi yoktur!
Bu nedenle, ilk amaç; öğrenciyi dersten nefret ettirmemek olmalıdır. İkinci aşamada, dersi ve hocayı sevimli kılacak-sevdirecek bir dil ve yöntem tercih edilmelidir. Öğrenci, öğretmeni sevmeli ki, saygıyı unsuru için zorlanılmasın.
Öğrenci bilişsel süreçte, öğreti ile ilgili nedensellik kurabilmeli. Öyle ya, öğrenci zamanını neye harcadığını, niçin harcadığını ve öğretinin ne işe yarayacağını bilebilirse, bu konuda ona rehber olmanıza izin verecektir. Kaldı ki, bir gün öğretmen olarak yaşantısından siz çıktığınızda, o bilgilere ve o öğretiye ihtiyacı olduğunda, yeni bir öğretmenin varlığını gerekli bulabilsin. Aksi durumlarda öğrencinin zamanını boş yere harcamış olursunuz. Buna kimsenin hakkı yoktur.
Bilmek, öğrenmek her insanın hakkıdır. Tüm çocukların bu şanslarının olabilmesini yürekten arzuluyorum. Keşke böyle bir gücüm olabilse…
Ve önemli bir son söz… Öğrenme gerçekleşti dediğiniz aşamadan sonra, eğer öğrenci, öğretmen olmadan bilgiyi ortaya koyamıyorsa…
Saygılarımla.

Bazı Derslerimin Video Görselleri:
Okul Öncesi
Okul Öncesi Çocuklarda Kurgusal Anlatım Yolu İle Hareket ve Dansın Bütünsel Algılatılması
İlk – Orta Öğretim
Topluluk Çalışmaları

Bu blogdaki popüler yayınlar

ALTERNATİF ART EKOL